mandag den 4. maj 2015

Starten af mit eventyr.

Turen til Voss.

Jeg kan vel ligeså godt starte fra en ende af.

Vi starter jo Søndag, klokken 05:00 hvor jeg stod op. 

Men vil nu alligevel springe frem til klokken 09:15 hvor færgen sejlede. For der stod jeg nemlig og vinkede farvel til dejlige Danmark. Det var lidt hårdt, for vidste jo godt at der ville gå 7 uger før jeg kom hjem igen. Sejlturen i sig selv var lidt hård, fordi den jo tog omkring 9 timer men osse det der var jo så mange nordmænd. Men det var skam osse gode ting, og nogle af dem var det at jeg fandt en stikkontakt så jeg kunne få opladt min mobil. Men osse at under hele overfarten var der ingen bølger men blank sø, det var osse sådan at solen skinnede dejligt fra en skyfri himmel. 

Men da vi omsider kom til Oslo, så kom jeg til at køre forkert op til flere gange. Så jeg kom ud i et hav af små gader, fandt osse ud af at de har jo flere lys kurver i Oslo end vi har i hele Danmark. Men det lykkedes at komme ud af Oslo ved hjælp af en gps jeg har lånt. Så jeg begyndte at køre mod Voss. 
Mens jeg kørte tænkte på jeg godt gad at stå på ski, eller bare se noget sne. Og cirka 20-30 min uden for Oslo lå der sørme sne utroligt. Men ellers kørte jeg og kørte jeg derud af, og jeg kørte igennem nogle af de smukkeste områder. Kom osse op og køre på toppen af et bjerg / gletsjer, mega fedt. Nogle steder var der sne bunker som var 3-4 meter høje. Og kørte osse ind i en tunnel og kunne se på gpsén at der skulle være en rundkørsel om lidt. Så jeg tænkte den måtte være lige efter tunnellen, men niks den var inde i bjerget mega fedt.

Efter jeg havde kørt et par timer, så kom jeg endelig til Voss klokken 01:30 om natten. Og kom nu osse hurtigt hen til der hvor jeg skulle bo, Og det skole hjem jeg skulle bo på er ok. Har et fint rum, med eget bad og toilet og gratis internet.

Billeder fra turen:

Billederne for neden er dem jeg tog først. :D













Slut for nu. :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar